Deneme ve Anlatı

 KAYIP İSTANBUL ( HEVENK )

              Hevenk- Kayıp İstanbul, daha parça parça ilk örnekleriyle edebiyat çevrelerinde dikkat çekti. Sevinç Çokum geçmişteki tahkiye ustalarının günümüzde yaşayan kuşağının temsilcisi olarak kendi çocukluk yıllarından getirdiklerini ve çevresinde olup bitenleri halkın masalsı, çarpıcı renkli dünyasıyla örüp derlediği bir çiçek veya meyve hevengine dönüştürüyor. Her zamanki şiir katılmış haliyle… Hevenk-Kayıp İstanbul, kalıcı eserler arasında yer alma özellikleriyle belirginleşen bir çalışmadır.

VAKTİNİ BEKLEYEN TOHUM

             Vaktini Bekleyen Tohum’da Sevinç Çokum’un 1998-2000 yılları arası kaleme aldığı edebî yazıları yer alıyor. Çoğu hikâye dilinde yazılmış  denemeler , topluma ve insana dünü ve bugünüyle bakışın ürünleridir. İnce gözlemler, ayrıntı seçilmişliği, dipte ve derinde olanı arayış… Bir şehir masalı içinde mevsim mevsim, insan insan geziniyor kalemi…
“Sen insansın! Derinde dur ama kıyıyı da kaybetme, kıyının pek de uzağına düşme. Çık mağarandan, izbeden, kuytudan kaç, genişliğe gel, ferahlıkta dur, ufka bak! Eksiği farket! Narın ve mısırın eksik tanelerini yerine koyamazsın ama, yaptığın işin eksikliğini, ölçüsüzlüğünü, adaletsizliğini görebilirsin. Yerine koyabilirsin kırılmış, atılmış, unutulmuş olan parçayı… Eksiği farket…” 

                       GÜZELE BAKAN KARINCA

        “Güzele Bakan Karınca”, Sevinç Çokum’un 1990lı yıllarda kaleme aldığı gazete  yazılarından  seçilmiştir.  Çokum, bu yazılarında edebiyatla birlikte dil, tarih, sanat, gelenek ve görgüler, “İstanbul özlemi” eskinin terkibi ile yeniyi oluşturmak, insan, çocuk, hayvan sevgisi üzerinde yoğunlaşmıştır. Her zamanki incelikli üslubu ve şiirli diliyle……

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>